NKI SMKA
Sila daftar untuk masuk ke laman ini.Anda bukan ahli web nki?Tidak mengapa,teruskan melayari..Namun seeloknya daftar(register) dahulu.Laman web ini terbuka kepada semua pelajar smka,tidak mengira apa jua status anda disekolah.Wallahuallam

NKI SMKA

Laman yang menyatukan semua pelajar smka seluruh Malaysia dalam membina satu keutuhan ukhwah yang membawa ke syurga.Insyaallah..
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216) "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
KALENDER
iluvislam
iluvislam
Latest topics
» Di mana hilangnya personaliti pelajar sekolah agama?
Tue 9 Oct - 18:51 by yusra

» krang kyakinan diri..
Tue 9 Oct - 18:46 by yusra

» impian
Tue 9 Oct - 18:39 by yusra

» Layakkah aku?? buangkan sahaja...
Thu 19 Jan - 23:31 by Diya Sena

» Syukran
Fri 6 Jan - 23:46 by uckiller

» Lagu Nadwah~
Wed 14 Dec - 19:46 by myra dyla

» NKI WALLPAPER 2
Mon 7 Nov - 23:43 by farah

» Legasi Kepimpinan
Fri 5 Aug - 23:26 by ahmad amin idris

» Ayuh Amilin
Thu 21 Jul - 11:06 by hUrUn aIn

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 19 on Fri 19 Nov - 22:48
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Share | 
 

 Layakkah aku?? buangkan sahaja...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
aina kamil
AKTIF
AKTIF


Posts : 50
Join date : 19/11/2010
Age : 21
Location : Kota Bharu,Kelantan

PostSubject: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Tue 23 Nov - 17:28

Assalamualaikum...

Topik kali ini ana ingin mengetengahkan rasa rendah diri atau tidak layak dikalangan para pemimpin..

'Aku layak ke??'
Satu persoalan yang kadang-kala bermain di minda seorang pemimpin..

Apabila timbul pernyataan itu, ada pemimpin yang mula 'buat hal'.Dia bilang...skema la...budak baik la..lagipun kawan-kawan
mesti dah tak mahu kawan dengan aku lagi...

Kalau dilihat dan dikaji....ramai para pemimpin semasa sekolah menengah yang hebat,berjiwa besar,kuat agama tumbang atau rebah di luar sana selepas
melangkah ke dunia luar...

Adakah kerana persoalan ini?? ~ LAYAKKAH AKU?? dan dia terus buangkan sahaja apa yang dia kecapi selama menjadi pemimpin??

Dan adakah persoalan ini bermain di minda anda??

Oleh itu bagaimana caranya??

Yakinlah wahai pemimpin bahawa anda adalah insan yang terpilih..Selebihnya semua di tangan anda...Dan ingatlah Allah SWT berfirman dalam surah Ali Imran ayat 110

'Kamu umat Nabi Muhammad, adalah umat yang terbaik,yang dilahirkan bagi faedah manusia seluruhnya.Kamu menyuruh orang berbuat baik dan kamu melarang orang
berbuat jahat.'

FIKIR-FIKIRKANLAH...=)

Dan ingatlah bahawa Allah SWT tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya.

DON'T GIVE UP!! BERJUANG DAN TERUS BERJUANG WAHAI SAHABATKU!! TAKBIR!! ALLAHUAKBAR!!!

Back to top Go down
View user profile http://awannanobiru.blogspot.com
Hafiz Hafifi
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 73
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : jerantut

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Tue 23 Nov - 17:35

layakkah aku?sememangnya persoalan itu tidak timbul dalam diri sndiri...kerana setiap dari KAMU adalah pemimpin...
dan jika kita diangkat mnjadi pmmpin yg lebih besar jgn kita pertikaikan dgn jawatan yg diberikan...jgn persoalkan LAYAKKAH AKU?

allah beri jawatan seseorag itu kerana dia mampu......allah x kan beri ujian pada hambaNya kika dia x mampu..
wallahualam
Back to top Go down
View user profile
myra dyla
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Perlis

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Tue 23 Nov - 18:00

ALLAHUAKBAR........msalah sperti ini juga sering brlaku kpd ana dan rakan2 di skolah....adakah msalah ini boleh mncapai jln pyelesaiannya????kalimah 'skema' mmg sering dlemparkan kpd plajar2 yg ingin memimpin mreka ke arah kbaikan....
Back to top Go down
View user profile
aliff
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 19/11/2010
Age : 22
Location : qelate

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Tue 23 Nov - 18:05

yer..btol2..kdg2..ana dan shbt2 ana dtntang dlm mgjk mreka k arah kbaikn..
itu smua hlgn yg biasa...oleh itu..
ksbrn amt pnting sbg pmimpin..
Back to top Go down
View user profile
myra dyla
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Perlis

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Tue 23 Nov - 18:11

insyaAllah....dgn smangat dkwah....kita smua akn dpt brsabar dlm mnangani msalah ini...mudah2an mereka yg ska mgejek itu akn mndpt hidayah.....amin....
Back to top Go down
View user profile
aina kamil
AKTIF
AKTIF


Posts : 50
Join date : 19/11/2010
Age : 21
Location : Kota Bharu,Kelantan

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Tue 23 Nov - 22:45

myra dyla : amin....semoga mereka memperoleh hidayah..

Jangan berputus asa..=)...memang tdk dinafikan halangan itu pasti singgah dalam perjuangan..
Tapi, halangan yang kita hadapi menguji sama ada kita kuat atau sebaliknya...HALANGAN ITU YANG AKAN MENJADIKAN KITA SESEORANG MANUSIA YANG BETUL-BETUL MANUSIA....

Kalau kita tngk situasi ini sama dengan STRESS...

STRESS bkn bermakna sesuatu yang negatif tetapi boleh menjadi aset POSITIF..aset Positif bermaksud ia dapat menolak ke arah kebaikkan...contoh stress x dpt buat add math...stress 2 akn menolak kita supaya berusaha lebih gigih...

Kalau kita aplikasi dalam HALANGAN...situasi ini lebih kurang...

Wallahu'alam...


Back to top Go down
View user profile http://awannanobiru.blogspot.com
myra dyla
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Perlis

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Tue 23 Nov - 23:00

insyaAllah......syukran atas pndapat anti....tp knape add m3 ek????hehe... Laughing
Back to top Go down
View user profile
aina kamil
AKTIF
AKTIF


Posts : 50
Join date : 19/11/2010
Age : 21
Location : Kota Bharu,Kelantan

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Wed 24 Nov - 9:53

myra dyla: hehehe...add math??? contoh... Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://awannanobiru.blogspot.com
aliff
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 19/11/2010
Age : 22
Location : qelate

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Wed 24 Nov - 10:19

haha,,hbat2..
Back to top Go down
View user profile
Wan Syahirah Wan Jafri
AKTIF
AKTIF


Posts : 37
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Taman Melati,Setapak,Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Wed 24 Nov - 15:06

jadikan segala kata2 yg dilemparkan oleh rakan-rakan tu sebagai pembakar semangat utk memimpin.. yang penting kita tahu segala tindakan kita bertepatan dengan apa yang Allah suruh. Mungkin semua 2 Allah nak uji kekuatan kita sama ada kita betul2 bersedia dan ada pegangan yang teguh untuk memimpin. Jangan takut hilang kawan bila memimpin sebab kita kena fikir yang semua yang kita buat 2 untuk kebaikan sahabat2 kita jgak..Smile
Back to top Go down
View user profile http://durratul-islam.blogspot.com
Syifaul Izzah
HAMPIR AKTIF
HAMPIR AKTIF


Posts : 24
Join date : 17/11/2010
Age : 22
Location : jitra,kedah

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Wed 24 Nov - 17:07

ana pun sedang menghadapi situasi begini sekarang..paling ana xboleh terima bila kwn2 cakap ana dpt jawatan pun sebab abg ana..sedih sgt..klu boleh ana xnk dikaitkan dgn abg ana sbb die prnah pgg jawatan mcm ana skarang..tp die dah lme tinggalkan skolah..xptut tau org ckap cmtu..sbb tu la ana rasa sgt2 xlayak utk mmegang sesuatu jawatn..ana dah cbe ikhlaskan diri..tp ana rasa susah sgt..sahabat2..bntulah ana..
Back to top Go down
View user profile
myra dyla
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Perlis

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Wed 24 Nov - 18:26

ana juga prnh mgalami sndri situasi ini.....dr dkolah rendah lg....ana prnh jd pengawas skolah smsa sek.rendah....rmai kwn ana fikir ana jd pgawas krn ibu ana guru skolah tu...tp ana biarkn sj kata2 kwn2 ana.....last2..diorg syap je dan trus brkwn dgn ana.....jd ana fikir..jln yg trbaik ialah lebih baik kita truskn brkwn dgn mereka dan pedulikn kata2 diorg....mgkin dgn klakuan kita tu, diorg xkn brsgka buruk kat kita lg...WALLAHU'ALAM....
Back to top Go down
View user profile
Wan Syahirah Wan Jafri
AKTIF
AKTIF


Posts : 37
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Taman Melati,Setapak,Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Thu 25 Nov - 15:24

btul kata myra dyla 2.. teruskan kwn dgn mereka dan jangan fikirkan sangat apa yang mereka katakan.. what is important that kita tahu apa yang kita lakukan adalah betul dan kita sendiri berada di landasan yang betul...
Back to top Go down
View user profile http://durratul-islam.blogspot.com
Hafiz Hafifi
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 73
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : jerantut

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Fri 26 Nov - 19:17

hmm...lihat,disini telah timbul masalah yg perlu kita selesaikan selaku pemimpin...
sahabat..sahabat...sahabat....
apa salah sahabat...bukankah salah kita?salah kita x sampaikan mereka cara nak lapangkan dada dan sentiasa bersangka baik....
kita perlu lihat dalam skop yg lebih luas dan bukan sahaja melihat kpd perspektif diri sendiri sahaja....

dan teruskan berusaha dan gigihkan USAHA,jangan terlalu memikirkan hasil kepada usaha kita kerana HASIL itu milik allah,kita serahkan sahaja kepada allah...
apa kerja kita?apa tanggungjawab kita?
USAHA!USAHA!USAHA!USAHA!
USAHA!USAHA!USAHA!USAHA!

dan kadangkala kita sering terlupa bahawa hidayah itu milik allah,bukan milik kita...
juz..
USAHA!USAHA!USAHA!USAHA!
jgn putus asa....
Back to top Go down
View user profile
harith
AKTIF
AKTIF


Posts : 45
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : kluang,johor

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Sat 27 Nov - 10:49

Assalammualaikum~
doa itu senjata mukmin,,apa pun terjadi usaha merubah diri,dan seterusnya yang lain..ada yang kata "aku pon x betul,nk ubah orang?"dan ada juga yang berkata"eleh,dia pon tak betul,berani tgur aku!"
ayat2 ini memang skar dielakkan trutama kpd pemimpin..
kita kembali kpd masalah dri kita itu,kaji semula dri kita..adkah kita seorang yang suka melakukan maksiat?adakah kita seorng yg ska mlkukan ksalahan di sekolah??kaji dan kaji..
ana yakin semua orang mempnyai ksalahan..ttpi adkah kslahan itu kita akan lapukkan didada slama nya?tntu tdk kcuali sseorng itu yg mhukannya..dan ana ykin utk berubah prlukan masa...jadi Allah bg kita masa..tapi masa itu ibarat pedang,jikalau kita x memotngnya,pasti ia akn mmtng kita.dan juga Allah berfirman,"Demi masa,manusia itu dalam kerugian....."jadi apa yg prlu skrang kita usaha doa tawakkal utk mngbah dri kita dgn cara2 yg efektif,cepat dan brkualiti..muhasabah dri dan solat taubat adalah yg trbaek..
~mohon dtgur jka trsalah~
wallahua'lam.
Back to top Go down
View user profile
harith
AKTIF
AKTIF


Posts : 45
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : kluang,johor

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Sat 27 Nov - 10:57

antara cara yg lain sbgai pmimpin adalah budi bhasanya dan cra dia mngendalikan anak buahnya...kita adalah pmimpin,sbgai pmimpin sdah tntu akn mnjadi cntoh kpd yg lain.jadi kita sbgai da'e,yang menyeru.kita ajak bukan mnyuruh.jika dnamakan mngajak,brmksud kita juga mlakukannya.sperti Junjungan kita Nabi Muhammad SAW..Beliau juga mmpnyai sifat kasih sayang,jadi kta prlu brkasih syang dgn shabt kita.apa yg pntng krjasama,usaha,doa dan tawakkal.jikalau kwn kita seorng yg agak samseng,,kita dktkan diri kita kpd nya dengan mngajaknya kmbali mlkukan kbaikan.kita yg mngawal 'environment'bukan sebaliknya.jdi kuatkan ibadah kita kpada Allah..dan jaga budi bahasa...budi bahasa budaya kita
wallahua'lam
Back to top Go down
View user profile
myra dyla
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Perlis

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Sat 27 Nov - 11:45

SALAM....syukran ats pndpt anta..insyaAllah...dg krjasama,usaha,doa dan tawakkal,kwn2 kita dpt terima sgala tguran yg dberi....wallahualam....
Back to top Go down
View user profile
harith
AKTIF
AKTIF


Posts : 45
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : kluang,johor

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Sat 27 Nov - 13:53

afwan~ Smile
Back to top Go down
View user profile
asri yussof
AKTIF
AKTIF


Posts : 39
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : Pasir mas kelantan

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Wed 1 Dec - 8:28

antara sifat sahabat ialah SALAMATUL SADRI yang bermaksud berlapang dada...

perlu juga kdg2 kita persoalkan layakkah aku??...kerana ini sebagai cara untuk seorang pemimpin bermuhasabah dirinya ke arah yang kebih baik....tapi bagi seorang pemimpin yg tidak open minded,,apabila dia persoalkan layakkah aku??
maka pemimpin itu akan lebih menjadi lemah,,dan mungkin akan menarik diri dari sesuatu organisasi...
LAYAKKAH AKU????
ada kebaikan jika dipersoalakan dan ada keburukan jika kita persoalkannya juga...

"RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL"
Back to top Go down
View user profile
aina kamil
AKTIF
AKTIF


Posts : 50
Join date : 19/11/2010
Age : 21
Location : Kota Bharu,Kelantan

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Wed 1 Dec - 14:20

ana stuju dngn anta..betul tu...kadang2 kita perlu persoalkan layakkah aku?? Persoalan itu akan menjadikan kita tetap berhati-hati dalam melaksanakan tugas dan amanah..syukran =)
Back to top Go down
View user profile http://awannanobiru.blogspot.com
harith
AKTIF
AKTIF


Posts : 45
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : kluang,johor

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Fri 3 Dec - 2:06

ye benar,,sikap yg brhati2 juga prlu dlm mlksnakan sesuatu organisasi,ttpi jgn kita mnglah seblum brusha~
Back to top Go down
View user profile
asri yussof
AKTIF
AKTIF


Posts : 39
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : Pasir mas kelantan

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Fri 3 Dec - 12:27

pernah dgr "SIR WAH HAZA"(Perkataan arab) yg brmaksud rahsia dan berhati-hati...

bnda ini perlu ada dlm organisasi....organisasi yg kte grakkan bkn smua bleh dberitahu kpd tatapan umum...ia menjadi sebahagian drpd rahsia kita dan kita perlu berhati-hati..

RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL
Back to top Go down
View user profile
Hafiz Hafifi
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 73
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : jerantut

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Mon 6 Dec - 0:58

layakkah aku?
layakkah aku?
layakkah aku?

sering bertanya pada diri sendiri?mengapa diriku?layakkah diriku?
ya!!layak!!
kenapa?kerana yg memilih diriku adalah allah swt
kita kna sangka baik dgn takdir allah.layakkah aku?layak,kerana allah x kan bg ujian pada hambaNya melebihi kemampuan individu itu.jika kita rasa susah jgn khuatir,pasti kita dapat atasinya,yakinlah pada allah.yg mngukur kmmpuan diri kita bukan diri kita sendiri,tetapi hanya allah jua yg tau semaksima mana kmmpuan kita.

kenapa layak?kerana allah tau individu trsebut mampu tmpuhi ujian trsebut.
tugas kita?USAHA selagi boleh,jgn trlalu mengharap pada HASIL kerana itu allah akn tntukan.allah x pandang hasil tetapi lihat pada usaha kita..TAWAKAL tu penting

buangkan saja frasa layakkah aku,jgn persoalkan lagi.jgn persoalkan ttg ujian yg menimpa,tu semua hikmah dari SANG PENCIPTA...





Back to top Go down
View user profile
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Thu 9 Dec - 10:11

pemimpin....apbl disbut pemimpin....ana prnh mndgr dri shbat sprjuangn, dan beliau prnah mndgr prkara ini dri cermah yg dihdriny... pemimpin itu dilantik dalam 2 keadaan...yang pertama, dalam keadaan Allah redho trhadapny
yang kedua, dalam keadaan Allah Murka trhdpny...
Maka shbt2ku, bermuhasbahlh, adakah aq diredhoi oleh Allah smasa aq mmgang tmpuk kpmpinan...adakh aq ni sdah brusha bersungguh-sngguh utk dkat kpd-Mu....dan adakah aq ikhlas trhadap tanngungjawab yg dipegang.....muhasabahlh....
~mohon dtgur jka trsalah~
Back to top Go down
View user profile
wan_adDin



Posts : 3
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : kelantan

PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Sun 12 Dec - 1:10

j0m muhasabah seketika!

"Ya Allah, syukurku padaMu tak pernah henti, nikmatMu kepadaku tak pernah kering, lupaku padaMu sering terjadi, namun lupaMu padaku tidak sekali..

Ya Allah, aku sering mlakukan kesalahan padaMu, tidak kira sedar atau khayal..
aku m0h0n padaMu Ya Allah, ampuni d0sa2ku, d0sa kedua ibu bapaku, d0sa guru2ku dan d0sa muslimin dan muslimat di dunia sama ada yang masih hidup atau sudah meninggal dunia..

Ya Allah, Engkau jadikan aku se0rang khalifah di muka bumi, Engkau beri aku amanah yang beratnya tidak tertanggung oleh ciptaanMu melainkan makhluk yang bernama manusia..
maka, bantulah hambaMu ini Ya Allah, hambaMu ini lemah tanpaMU ya Allah, ringankan bebanku ya Allah, tunjukkan jalan se0rang da'ie kepadaku ya Allah..

Ya Allah, sesungguhnya hambaMu ini sering melakukan khilaf,sungguh tidak layak untuk memegang amanahMu ya Allah..namun Engkau telah taqdirkan aku untuk memegang amanahMu ini ya Allah dan aku yakin setiap taqdirMu adalah yang terbaik buatku..
aku yakin setiap sesuatu pasti terselit seribu satu hikmahMu ya Allah..

Ya Allah, jika aku memang tidak layak untuk memegang amanah ini, maka Kau berilah aku kekuatan supaya aku layak memegang amanah ini dan Kau ubahlah taqdirku Ya Allah..
sesungguhnya Engkau lah Tuhan yang Maha Perkasa..

Ya Allah, kurniakanlah aku kekuatan yang sebenarnya sehingga aku tidak lagi gentar untuk menghadapi cubaanMu ya Allah..
berikanlah aku kesabaran yang sempurna sehingga tidak wujud perkataan mengeluh dalam kamus hidupku ya Allah..
dan Kau hadiahkan aku iman yang kental dalam diriku supaya aku tidak mudah rebah dalam perjalanan menujuMu serta hati yang tak mudah rapuh..

Ya Allah, biarkan nafsuku hidup dalam tarbiyyah di jalan da'wahmu bertintakan darah dan air mata perjuangan, dititip atas warkah yang penuh dengan kemuliaan, dan dikirimkan untuk mujahid dan mujahidah menujuMu..
Ya Allah, aku tidak mahu berhempas pulas mencari sesuatu jalan penyelesaian semata-mata namun kurang dalam tindakan dan muhasabah kepadaMu..bantulah aku dalam tindakanku,tunjukkan aku tindakan yang paling bijak sebagai se0rang da'ie..

Ya Allah,Kau jauhilah aku dari sifat2 orang munafiq, Kau jauhilah aku dari sifat riyak, biar aku rendah pada pandangan manusia asal aku tinggi pada pandanganMu..

Ya Allah,Kau maqbulkanlah d0a hambaMu yang lemah ini, Kau maqbulkanlah d0a hambaMu yang hina ini, sungguh tidak aku lakukan semua ini melainkan ingin mencari keredhaanMU..maka maqbulkanlah dan berikan aku kekuatan untuk melayakkan aku memegang amanahMu ya Allah, wahai Tuhan yang Maha Berkuasa atas setiap sesuatu..
Amin ya Rabbal 'Alamin..

p/s : d0a ini hanya selingan untuk kita bermuhasabah seketika kerna..
hati manusia boleh mati jika tak melakukan muhasabah melebihi 3 hari..
banyakkan bermuhasabah ye..





Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Layakkah aku?? buangkan sahaja...   Today at 6:16

Back to top Go down
 
Layakkah aku?? buangkan sahaja...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NKI SMKA :: PERMASALAHAN PIMPINAN-
Jump to: