NKI SMKA
Sila daftar untuk masuk ke laman ini.Anda bukan ahli web nki?Tidak mengapa,teruskan melayari..Namun seeloknya daftar(register) dahulu.Laman web ini terbuka kepada semua pelajar smka,tidak mengira apa jua status anda disekolah.Wallahuallam

NKI SMKA

Laman yang menyatukan semua pelajar smka seluruh Malaysia dalam membina satu keutuhan ukhwah yang membawa ke syurga.Insyaallah..
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216) "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
KALENDER
iluvislam
iluvislam
Latest topics
» Di mana hilangnya personaliti pelajar sekolah agama?
Tue 9 Oct - 18:51 by yusra

» krang kyakinan diri..
Tue 9 Oct - 18:46 by yusra

» impian
Tue 9 Oct - 18:39 by yusra

» Layakkah aku?? buangkan sahaja...
Thu 19 Jan - 23:31 by Diya Sena

» Syukran
Fri 6 Jan - 23:46 by uckiller

» Lagu Nadwah~
Wed 14 Dec - 19:46 by myra dyla

» NKI WALLPAPER 2
Mon 7 Nov - 23:43 by farah

» Legasi Kepimpinan
Fri 5 Aug - 23:26 by ahmad amin idris

» Ayuh Amilin
Thu 21 Jul - 11:06 by hUrUn aIn

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 19 on Fri 19 Nov - 22:48
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Share | 
 

 Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
faiQ Aiman
PERMULAAN
PERMULAAN


Posts : 6
Join date : 08/12/2010
Age : 22
Location : Seremban

PostSubject: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Tue 14 Dec - 18:34

SUBHANALLAH, ini adalah sebuah keajaiban yang terjadi sekitar 90 tahun yang lalu.

Diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:

Ada seseorang mencoba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW-- kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra) Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW--. Namun, ketika sang pelaku mencoba memanjat kubah tersebut untuk memulai menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menghantamnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun tewas di tempat. Anehnya tidak ada seorang pun yang mampu menghilangkan tubuhnya dari atas Kubah tersebut!

Ia juga mengatakan bahwa seorang yang saleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahwa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahwa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!

Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, di atas kubah dan menutupi tubuhnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.

"Bila ALLAH makbulkan d0amu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan d0amu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan d0amu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan...kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya" Wallahua'lam.


Back to top Go down
View user profile http://khalifahbumituhan.blogspot.com/
aliya92
PERMULAAN
PERMULAAN


Posts : 6
Join date : 12/12/2010
Age : 24
Location : batu pahat

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Wed 15 Dec - 0:39

SUBHANALLAH..besar sungguh kebesaran ALLAH..
Back to top Go down
View user profile
asri yussof
AKTIF
AKTIF


Posts : 39
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : Pasir mas kelantan

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Wed 15 Dec - 9:33

betul kah cerita ini...spe syeikh al-zubaidi yg meriwayatkan nie?
Back to top Go down
View user profile
faiQ Aiman
PERMULAAN
PERMULAAN


Posts : 6
Join date : 08/12/2010
Age : 22
Location : Seremban

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Wed 15 Dec - 16:28

wallahua'lam..
http://kgn786.com/forum/index.php?topic=8910.0
Back to top Go down
View user profile http://khalifahbumituhan.blogspot.com/
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Thu 16 Dec - 9:59

masyallah.... confused masih musykil...
Back to top Go down
View user profile
eraz



Posts : 1
Join date : 30/12/2010
Age : 22

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Thu 30 Dec - 0:06

subhanallah... bgitu hebat kuasa ALLAH..
Back to top Go down
View user profile
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Thu 30 Dec - 14:40

Bismillahirrahmanirrahim...

sebuah kisah yang sangat memusykilkan...
kenapa selepas 90 tahun kita baru tahu kisah ini...
tidak pernah pula ibu bapa ataupun cikgu2 ceritakan kepada kita semua...

sabda Nabi s.a.w
Jangan ditinggalkan patung melainkan engkau robohkan, tidak pula kubur yang tinggi melainkan engkau ratakan. (muslim)

Ulama dan orang "soleh" pada zaman tu berdalilkan sebuah mimpi yang kata tinggalkan mayat tu atas kubah tu. So mana perginya ajaran Nabi agar jenazah sepatutnya dimandikan, dikafankan dan disolatkan kemudian ditanam di dalam tanah?

Mulia sangatkah kubah binaan manusia di atas makam Nabi ni. Lebih mulia dari Kaabah yang pernah diruntuhkan, pintunya dicabut atau batu hajar aswad yang pernah dicuri selama 20 tahun?

Dan secara tidak sedar, manusia mulai mengagungkan kubah tersebut dan mayat di atasnya. Diagungkan pula mayat tu kerana dia berada di atas makam Nabi dan 2 sahabatnya.

Kubah hijau adalah sebuah keramat dan pasti akan dipelihara oleh Allah s.w.t dan orang yang disambar petir adalah azab Allah atas dosa besar yang dilakukan olehnya, takkanlah orang yang melakukan dosa besar dimuliakan di atas kubah hijau tu....

kisah ini adalah sebuah kisah yang mencela dalam memuji... kita nampak kuasa Allah yang Maha Besar tapi wajar ke sebuah kubur berada di atas kubah hijau dan makam Nabi serta 2 sahabatnya....

RUJUKAN:http://www.fawaaid.sg/2010/06/hikayat-kubah-hijau-di-masjid-nabawi.html
Back to top Go down
View user profile
Hafiz Hafifi
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 73
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : jerantut

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Thu 30 Dec - 15:33

btul ke ni?tp sy pnah dgr cite bhwe gmbar maqam tu hanyalah skdar mainan org2 kafir yg cbe memesonkan akidah umat islam supaya berlaku prselisihan antara perlakuan dan hadith kerana selama ini dan sememangnya antara quran dan hadith tiada satu pun ayat yang saling brcanggah..

mereka cbe memesongkan kita smua scare diam...sy mnyokong post yusra,"mencela dalam memuji"...

dan gambar tu plak mengikut beberapa sumber bole dilakukan dgn teknik compose dan cntrol lighting dalam adobe photoshop xksahlah dalam versi yg paling awl mahupun yg paling baru

dan scare logiknya byk gila penipuan dlm cite ni.byk prsoalan yg timbul.masjid nabawi 24 jam rmai org,x kan la sorang pun x nmpak ade org bwk tukul dan brg2 nk memecahkan struktuk bangunan.ape sbb nak hancurkan kubah tu?Kenapa orang-ramai tidak dapat turunkan mayatnya? Very dramatic, but not exactly scientific. Ulama zaman itu berdalilkan mimpi bahawa tidak perlu ikut syariat Nabi SAW mandikan, solat jenazah dan kebumikan di Baqi'e, tapi kafankan diatas, solatkan diatas?Kononnya cerita ini untuk pelajaran orang-ramai, tapi lepas 90 tahun baru orang dengar cerita ini,logikkah?so moh kita pk balik smua ni

Masyaikh haram nabawi seperti Syaikh Abdul Muhsin al-Abbad umurnya dah lebih 80tahun, tak pernah ana dengar riwayatkan dongeng ini. Masyaikh Madinah yg hidup lebih 90 tahun lepas seperti Syaikh Ameen Syinqity rhm yg karang kitab ttg Manasik dan masjid Nabi juga tidak sebut dlm kitab2 mereka.. Ana percaya belum ada pelajar Madinah yang pernah dengar kisah ini dari mana2 Ahli Madinah. Boleh tanya muwallad di Mekah Madinah, kalau kisah ini dongeng sekalipun pasti ada diriwayatkan ahli Madinah zaman ke zaman.

wallahua'lam..

_________________
Back to top Go down
View user profile
raden sokha



Posts : 2
Join date : 11/01/2011
Age : 24

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Tue 11 Jan - 14:13

nilailah sesuatu dengan fakta..pemikiran yang analisis sangat-sangat penting sebagai tunjang kepada kefahaman yang jelas dan bersih.sama-sama kita menjadi orang yang sanggup menelan fakta yang benar tanpa mengira siapa yang bawa atau di mana kita temui.tetapi yang penting adalah FAKTA YANG BENAR YANG MEMILIKI SANDARAN YANG KUKUH DAN BISA DIBAWA DI DEPAN ALLAH..Wallahua'lam
Back to top Go down
View user profile
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Sat 2 Apr - 23:35

propaganda dan dogma semata-mata...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..   Today at 22:28

Back to top Go down
 
Masyaallah..Baru Aku tahu rupanya ada kubur diatas kubah Masjid Nabawi itu..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NKI SMKA :: Nadwah Kepemimpinan Islam :: BERITA SEMASA-
Jump to: