NKI SMKA
Sila daftar untuk masuk ke laman ini.Anda bukan ahli web nki?Tidak mengapa,teruskan melayari..Namun seeloknya daftar(register) dahulu.Laman web ini terbuka kepada semua pelajar smka,tidak mengira apa jua status anda disekolah.Wallahuallam

NKI SMKA

Laman yang menyatukan semua pelajar smka seluruh Malaysia dalam membina satu keutuhan ukhwah yang membawa ke syurga.Insyaallah..
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216) "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
KALENDER
iluvislam
iluvislam
Latest topics
» Di mana hilangnya personaliti pelajar sekolah agama?
Tue 9 Oct - 18:51 by yusra

» krang kyakinan diri..
Tue 9 Oct - 18:46 by yusra

» impian
Tue 9 Oct - 18:39 by yusra

» Layakkah aku?? buangkan sahaja...
Thu 19 Jan - 23:31 by Diya Sena

» Syukran
Fri 6 Jan - 23:46 by uckiller

» Lagu Nadwah~
Wed 14 Dec - 19:46 by myra dyla

» NKI WALLPAPER 2
Mon 7 Nov - 23:43 by farah

» Legasi Kepimpinan
Fri 5 Aug - 23:26 by ahmad amin idris

» Ayuh Amilin
Thu 21 Jul - 11:06 by hUrUn aIn

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 19 on Fri 19 Nov - 22:48
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Share | 
 

 murtad!!!!!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
shauqi shams
BIASA
BIASA


Posts : 15
Join date : 29/11/2010
Age : 22

PostSubject: murtad!!!!!   Mon 29 Nov - 18:17

Hanya ini sahaja yang mampu ku perbuatkan semoga tindakan ku ini merupakan
setidak-tidaknya adalah sekecil-kecil iman.

Anyway, petikan di bawah ini panjang sikit. Tapi silalah bersabar dan
perhatikan isi kandungannya. Agama kita, semakin hari,semakin terhakis.

Sekiranya kita tertutup mata hari ini, apa akan kita lakukan apabila anak kita
pula yang murtad?? wana'u zubillah!!

Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar
banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau
bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian
rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam
yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang
fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu.

Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita
terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar
dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah.

Murtad di kalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks
pencemaran akidah mengikut jabatan statistic dan perangkaan tahun 1989 aje,
4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan
keluar dari Islam.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim
Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai
1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad.
Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi
ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli
Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang
tunjukkan pada kita orang Melayu.

Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari
segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan
kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1) Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2) Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita
untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan
pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid
tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan di rumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya.
Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia
belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau
dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia
hendak. Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang
dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata,
tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua
dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal. Masuk ITM dia
terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu
kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu
seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang
pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C.

Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya
lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,
"Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan
dah kristian." Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia
boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu
rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia.

Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia
boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan
kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan.

Butir asal permohonan...... Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong
seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara
jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah.
Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara
salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan
Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul.
Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah
Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah
untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada
Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur
Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam." Perenggan 23: "Saya Lennet Teoh
percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya
percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak
kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan
menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun)
berhak mutlak menukar agamanya.

Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957.
Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan
selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara Ahukum syara'
dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama
rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam.
Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab
kehidupan, politik, ekonomi....semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang
bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah
hokum syara'.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin. Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin
ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana
memurtadkan anaknya.Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah
datang ke rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudin seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas
18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya
akan murtad. Tak sampai 9 bulan,Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan
Hindu dengan nandek kat dahi. Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa
balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil
berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin
takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan.
Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan
akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya
menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat
report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki
Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang
mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3
juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri.Tak
cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji
Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu
laknatullah), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah
ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak
saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan
tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam
keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan
berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta
dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum
Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah, nama asal
Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah. Ada anak lelaki, nama
Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam.
Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata nehe! Yusof bawa
anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof.

Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula
dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak
buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke
atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni
pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si
minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak
tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap!
(padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof
masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni, budak tu
kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia
minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh
makamah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 tahun telah
peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak
sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke
mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk
Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak.
Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat
perisytiharan. "Di bawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk
di bawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama,
kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16
tahun. Dia tak sah peluk Islam." Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia
simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun.

2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik
kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak
tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan.
Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun.

Sambil menangis, budak tu kata "Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya
masih nak nama Nur Aini." Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga
mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang
budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan.

Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2
tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti
Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu
kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari,
pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 saudara kita
mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia
Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu
dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di
hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan
dibunuh. Amar kata, "Allah hu Ahad" . Terus Yasir kena pancung i padang pasir.
Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu
berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya,
mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah
SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada
kuasa lagi pada masa itu. Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak
cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam
Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati
syahid itu.

Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan
calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya
Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat
tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada
ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat
seperti baru mati. Peluh terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di
kubur Bukit Kiara

Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga
terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati
kita. Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri.
Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan majlis agama yang dia
diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW
berpesan "Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada
umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu
kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak".

Sahabat bertanya "Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?" "Fitnah itu adalah
kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu, pada masa itu, pagi hari
Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik." Sahabat bertanya lagi.
"Mengapa begitu ya Rasullullah?" Rasullullah SAW menjawab, "Sebab dia jual
agamanya dengan nilai dunia".

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, "Akan datang fitnah murtad ini
dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap." Mana
nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak
langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah. Belum habis cakap, dah ada yang
tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford
(orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun
40an atau 30an dulu dalam bukunya "International Jew" (tak silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling
nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada
puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak
berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar.

Yahudi punya kerja. baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat
stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam
perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang
terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis
dengan emas di London. Dia berkata: "Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian,
kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera
Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab
tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita,
mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita
perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan
peperangan ideologi, fahaman dan budaya ke atas orang Islam."

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati. 1942. kerajaan Islam
Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511
kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam
Pattani. Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah. Tak lama lepas tu,
tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu kerajaan Islam Acheh...semuanya satu
demi satu.

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL, GOAL, GLORY. Pertama
kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam.

Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu
bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, dia datang
bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak
sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus. Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak
datang ke Asia ni. Dia guna kaedah "garam dan ragi". Garam sebagai perasa, ragi
untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak
ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya, dia
kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan
cara Islam lagi.

Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita.
Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita
tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan
nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang
mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam
sebuah buku tahun 40an.

Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan
pendekatan garam dan ragi ". Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang
Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh
agamanya.

Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam
masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi
bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama
Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Di
rasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat
formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak
menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal,
menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat
dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak
dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi, justeru itu nanti, dapatlah
dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu
tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.." Sebenarnya dia
ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa
akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak..., Hari ni
sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang, kelab lion, bulan sabit
merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan
cara menghidupkan sekularisme.

Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita
hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan
menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan
mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah
besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain
yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik
atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang
mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum
terlambat.

Kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan email ini untuk pengetahuan dan
tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan
iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di
Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat
banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup sebagai
seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari jalan yang
betul.

Diharap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga
kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang
kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.

Sekian,
Back to top Go down
View user profile
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: murtad!!!!!   Sun 30 Jan - 11:41

bismillahirrahmanirrahim...
syukran.. satu perkongsian yang menimbulkan banyak persoalan...
alhamdulillah kerana kita masih diberi nikmat ISLAM dan IMAN...
semoga kita dijauhkan dari murtad ini dan sentiasa kekal dalam islam... agama yang tidak ada keraguan padanya bagi orang yang berakal dan berfikir...
Back to top Go down
View user profile
 
murtad!!!!!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NKI SMKA :: MASALAH SEMASA DAN GLOBAL-
Jump to: