NKI SMKA
Sila daftar untuk masuk ke laman ini.Anda bukan ahli web nki?Tidak mengapa,teruskan melayari..Namun seeloknya daftar(register) dahulu.Laman web ini terbuka kepada semua pelajar smka,tidak mengira apa jua status anda disekolah.Wallahuallam

NKI SMKA

Laman yang menyatukan semua pelajar smka seluruh Malaysia dalam membina satu keutuhan ukhwah yang membawa ke syurga.Insyaallah..
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216) "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
KALENDER
iluvislam
iluvislam
Latest topics
» Di mana hilangnya personaliti pelajar sekolah agama?
Tue 9 Oct - 18:51 by yusra

» krang kyakinan diri..
Tue 9 Oct - 18:46 by yusra

» impian
Tue 9 Oct - 18:39 by yusra

» Layakkah aku?? buangkan sahaja...
Thu 19 Jan - 23:31 by Diya Sena

» Syukran
Fri 6 Jan - 23:46 by uckiller

» Lagu Nadwah~
Wed 14 Dec - 19:46 by myra dyla

» NKI WALLPAPER 2
Mon 7 Nov - 23:43 by farah

» Legasi Kepimpinan
Fri 5 Aug - 23:26 by ahmad amin idris

» Ayuh Amilin
Thu 21 Jul - 11:06 by hUrUn aIn

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 19 on Fri 19 Nov - 22:48
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Share | 
 

 Kahwin Sama Umur

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Kahwin Sama Umur   Wed 29 Dec - 18:12

Assalamualaikum...
Kahwin sama umur...
apakah pro dan kontranya??
Minta pendapat antum dan antunna
Back to top Go down
View user profile
aliya92
PERMULAAN
PERMULAAN


Posts : 6
Join date : 12/12/2010
Age : 24
Location : batu pahat

PostSubject: Re: Kahwin Sama Umur   Wed 29 Dec - 21:52

ade ape2 masalh kew?? lw dah jodoh tiade cpe dpt menghalangnya..
Back to top Go down
View user profile
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Kahwin Sama Umur   Wed 29 Dec - 23:25

mngkn brmslah bagi ana..kerana bapa menentang sekeras-kerasnya kptusan khwn dgn banat yg sme umur...katenye...banat tua cepat dan menyebabk ana menyesal kelak..huhu...

ana...dh kluarkan mcm2 hujah...tpi pendirian bapa x goyah...jadi mngkin ad pndapat yg lbih baik atau hujah yang boleh menyokong ana ATAU membangkan ana sndiri..

cme nak pendapat shaje...insyallah bleh mmbuka minda...
Back to top Go down
View user profile
aina kamil
AKTIF
AKTIF


Posts : 50
Join date : 19/11/2010
Age : 21
Location : Kota Bharu,Kelantan

PostSubject: Re: Kahwin Sama Umur   Thu 30 Dec - 12:38

semua di tangan Allah SWT


Last edited by aina kamil on Thu 27 Jan - 19:37; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://awannanobiru.blogspot.com
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: Kahwin Sama Umur   Thu 30 Dec - 13:31

Bismillahirrahmanirrahim...

ana tak merasakan ia adalah satu kesalahan...
ayah enta kata kalau sama umur, perempuan lebih cepat tua.... ana setuju... tapi itu bukan alasannya...
kalau kita tengok junjungan besar kita, nabi muhammad s.a.w berkahwin dengan saidatina khadijah yang ternyata lebih berumur berbanding baginda hakikatnya kebahagiaan mereka berkekalan...
penadapat ana pula, keutuhan masjid yang dibina itu bergantung kepada keimanan dan kematangan pasangan tu mengharungi hidup...
keimanan dan kematangan tak bergantung pada umur...
dan hakikatnya tak semua orang yang sama umur bercerai, ada juga yang tak sama umur bercerai bahkan ada yang kahwin dengan perempuan yang lebih berumur hidup bahagia...

anyway, macam yang ukhti alya katakan kalau dah jodoh tiada siapa dapat menghalang....
lastly, ibu bapa adalah orang yang telah mendidik, mengasuh dan menjaga kita dengan cara yang paling sempurna, jadi kalau itu adalah kemahuan mereka apa salahnya kalau kita tunaikan... kalau kita tak mahu sekalipun cuba menolak dengan cara yang baik tapi yang terbaik adalah ikhlaskan hati menerima apa yang mereka mahukan...
setiap yang mereka buat pasti ada sebabnya dan kebiasaannya adalah untuk kebaikan kita juga...

WALLAHU'ALAM

sekadar pandangan sahaja Smile

~ sebarang kekhilafan mohon teguran ~
Back to top Go down
View user profile
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Kahwin Sama Umur   Sun 3 Apr - 0:09

syukran atas pendapat antunna...
Back to top Go down
View user profile
Amirul Asyraf
PERMULAAN
PERMULAAN


Posts : 5
Join date : 25/02/2011
Age : 21

PostSubject: Re: Kahwin Sama Umur   Mon 16 May - 19:42

Kahwin dgn org yg lbih muda p0n boleh...
X de sebab x boleh kahwin dgn org yg sebaya dgn kita...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kahwin Sama Umur   Today at 22:32

Back to top Go down
 
Kahwin Sama Umur
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NKI SMKA :: PERBINCANGAN UMUM-
Jump to: