NKI SMKA
Sila daftar untuk masuk ke laman ini.Anda bukan ahli web nki?Tidak mengapa,teruskan melayari..Namun seeloknya daftar(register) dahulu.Laman web ini terbuka kepada semua pelajar smka,tidak mengira apa jua status anda disekolah.Wallahuallam

NKI SMKA

Laman yang menyatukan semua pelajar smka seluruh Malaysia dalam membina satu keutuhan ukhwah yang membawa ke syurga.Insyaallah..
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216) "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
KALENDER
iluvislam
iluvislam
Latest topics
» Di mana hilangnya personaliti pelajar sekolah agama?
Tue 9 Oct - 18:51 by yusra

» krang kyakinan diri..
Tue 9 Oct - 18:46 by yusra

» impian
Tue 9 Oct - 18:39 by yusra

» Layakkah aku?? buangkan sahaja...
Thu 19 Jan - 23:31 by Diya Sena

» Syukran
Fri 6 Jan - 23:46 by uckiller

» Lagu Nadwah~
Wed 14 Dec - 19:46 by myra dyla

» NKI WALLPAPER 2
Mon 7 Nov - 23:43 by farah

» Legasi Kepimpinan
Fri 5 Aug - 23:26 by ahmad amin idris

» Ayuh Amilin
Thu 21 Jul - 11:06 by hUrUn aIn

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 19 on Fri 19 Nov - 22:48
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Share | 
 

 Fikrah Semasa SMKA TAHAP

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Fri 24 Dec - 12:43

Assalamualaikum...

Di Tahap, pelajar-pelajarnya telah diracuni bahawa 'pengerusi Pai akan berubah menjadi buruk selepas meletak jawatan'.
Ini kerana beberapa peristiwa yang telah berlaku kepada mantan p.Pai pada tahun-tahun yang lepas.Apabila meletak jawatan p.Pai akan menjadi seorang yang liar ataupun tidak thiqoh.Padahal, perkara ini hanya berlaku kepada beberapa orang p.Pai.Ini menyebabkan pelajar di Tahap menyangka p.Pai akan berubah sejurus meletak jawatan..
Apabila difikir semula, ana berasa takut,risau, sedih.Takut2 perkara yang sama akan berlaku kepada diri.Sebelum ini, ada sahabat seperjuangan datang dan memberi peringatan."Amin, jage diri ye..Jangan jadi macam p.pai tahun2 lepas.Ia seperti trademark.. Mantan p.pai = x thiqoh + berubah dri baik ke buruk..
Moga2, Allah tidak membolak-balikkan hati ini dari baik ke buruk..Same-samalah kita muhasabah dan mengislahkan diri..
JANGANLAH MENJADI FITNAH KEPADA AGAMA


Back to top Go down
View user profile
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Sat 25 Dec - 0:46

waalaikumussalam...
smlm adlh smlm.. hari ini adlh hari ini.. hari esk adlh hari esk
jadikan hari ini lebih baik dr hari smlm dan hari esk lebih baik dr hari ni
sahabat adlh cerminan siapa diri kita... ape yg ana blh katakan, bijak dlm memilih kwn tu amatlah penting.... kalu kwn tu baik kita kwn ngan dia, kalu dia kurang baik ajaklah dia ke arah kebaikan, kalu x blh juga mmpengaruhi dia ke arah kebaikan tinggalkan agar diri kita x dipengaruhi oleh org yg kurang baik tu... ape yg ana nak smpaikan kat sini, pilih kwn yg baik agr saling mengingati... ape yg enta katakan sbgi trademark tu x spttnya menggoyahkan smngt enta... sbb tu lah kena pandai pilih kwn.. utk saling mengingati
jgn biarkan trademark tu trus jadi trademark, buktikan yg enta bkn bgitu...
mcm yg enta ckp, x kanlah nak dakwah org sejarah fail, x reti basuh baju...
so jgn rosakkan diri sndiri krn trademark tu..
yg menentukan siapa diri kita adlh diri kita sendiri...
just my opinion.. kalu slh hrp maaf...
Back to top Go down
View user profile
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Sun 26 Dec - 21:10

syukran kepada yusra kerana nasihat dan pendapat beliau..
moga2 sentiasa dilimpahi rahmat dan tidak dibolak-balikkan hati...
Back to top Go down
View user profile
Hafiz Hafifi
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 73
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : jerantut

PostSubject: Re: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Thu 30 Dec - 15:47

amin...
hmm...why mmprsoalkan prkara ini?spatutnya prkara ini x tmbul dalam hati kita.adat dlm dunia dakwah begitu.kdg2 timbulnya prkara ini krn org yg sekeliling nk lihat betapa kuatnya kita atau tidak.ni adlh 1st test,cbe bygkan ttbe anda mnjadi sprti apa yg ditrademark kan?maka brsorak gembiralah mrk krn anda brjaya di dakyahkan dgn kata2 mrk yg brsahaja kian sehari hari....

dan...kita gak kna pk knpe trademark tu boley trcipta.krn apa?kita mnjawab prmasalahan dgn prtanyaan.kerana x de sape nk ambil iktibar dari sejarah yg sblum ni...jgn krn bnda ni mnnjukkan kita ni lemah.hanya krn kata2 yg mcm tu kita dah tewas,bagaimana?igt...bagaimana hati yg mati nk hidupkan hati yg juga mati

pemimpin kna kuat dan tabah..pendakwah kalah dgn subjek dakwah.spatutnya kenyataan ini mnjadi sbaliknya...

skdar peringatan dariSAHABATmu


_________________
Back to top Go down
View user profile
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Thu 30 Dec - 22:25

owh..syukran shbat..dh lme tidak mendengar kritikan sihat ini...moga2 perSAHABTN kita berkekalan...
Back to top Go down
View user profile
raden sokha



Posts : 2
Join date : 11/01/2011
Age : 24

PostSubject: Re: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Tue 11 Jan - 13:52

cuba letakkan matlamat yang jelas dalam perjuangn ini.perjuangan untuk meletakkan syriat Allah yang berpaksikan Quran dan sunnah sebagai yang terutama dalam kehidupan manusia.sebarkan pemikiran analisis dan berfikiran secara kritikal dalam meneliti suasana dan segala perkara dalam hidup.tidak islam hanya dengan dengar,pandang,jeling,tengok dari orang tetapi dengan meneliti sunnah nabi dengan pemikiran yang analisis.pandanglah agama islam sebagai agama yang mudah dan sempurna.Maka dengan itu kerja kita mudah dengan ittiba' wa laisa ibtidak..wallahua'lam
Back to top Go down
View user profile
ahmad amin idris
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 97
Join date : 18/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Lipis

PostSubject: Re: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Sat 15 Jan - 15:10

ittiba' wa laisa ibtida'...emm...menraik...ikut dan bukan mula (kalau tak silap)
legasi....
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Fikrah Semasa SMKA TAHAP   Today at 5:09

Back to top Go down
 
Fikrah Semasa SMKA TAHAP
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NKI SMKA :: PERKONGSIAN PENGALAMAN-
Jump to: