NKI SMKA
Sila daftar untuk masuk ke laman ini.Anda bukan ahli web nki?Tidak mengapa,teruskan melayari..Namun seeloknya daftar(register) dahulu.Laman web ini terbuka kepada semua pelajar smka,tidak mengira apa jua status anda disekolah.Wallahuallam

NKI SMKA

Laman yang menyatukan semua pelajar smka seluruh Malaysia dalam membina satu keutuhan ukhwah yang membawa ke syurga.Insyaallah..
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216) "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
KALENDER
iluvislam
iluvislam
Latest topics
» Di mana hilangnya personaliti pelajar sekolah agama?
Tue 9 Oct - 18:51 by yusra

» krang kyakinan diri..
Tue 9 Oct - 18:46 by yusra

» impian
Tue 9 Oct - 18:39 by yusra

» Layakkah aku?? buangkan sahaja...
Thu 19 Jan - 23:31 by Diya Sena

» Syukran
Fri 6 Jan - 23:46 by uckiller

» Lagu Nadwah~
Wed 14 Dec - 19:46 by myra dyla

» NKI WALLPAPER 2
Mon 7 Nov - 23:43 by farah

» Legasi Kepimpinan
Fri 5 Aug - 23:26 by ahmad amin idris

» Ayuh Amilin
Thu 21 Jul - 11:06 by hUrUn aIn

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 19 on Fri 19 Nov - 22:48
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Share | 
 

 zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
asri yussof
AKTIF
AKTIF


Posts : 39
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : Pasir mas kelantan

PostSubject: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Wed 8 Dec - 9:53

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan menyampaikan anugerah Tokoh Maal Hijrah 1432H/2010M kepada Gabenor Bank Negara Tan Sri Dr Zeti Akhtar sempena sambutan Maal Hijrah 1432H peringkat kebangsaan yang bertemakan '1Malaysia 1Ummah' di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di Putrajaya.

Eh! Zeti Akhtar dah bertudung, silaplah apa yang saya tulis sebelum ini...he! he! Kenapa dia bertudung semasa menerima anugerah Tokoh Maal Hijrah. Ini kerana dia mengakui kesempunaan Islam, hal-hal yang melibatkan Islam menghendakinya bertudung. Dia akui itu semua, cuma ia tidak dilakukan dalam kehidupan seharian, kalau tidak dia tentu datang dengan tidak bertudung.

Masalahnya panel yang memilih yang tidak mengakui Islam itu wajib sempurna dari setiap sudut sedangkan Zeti mengakuinya tetapi tidak dilaksanakannya. Seorang kawan berkata, puak-puak ni dah kekurangan tokoh untuk dipilih, itu yang jadi cacamarba tu...

Back to top Go down
View user profile
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Wed 8 Dec - 10:33

semua tu rezeki dia... mungkin dia akn sedekahkan duit yg dia dpt tu kat org yg mmrlukan mcm sosilawati...sdkhkan berjuta-juta kat org yg mmrlukan
tapi tertanya2 juga, pmilihan tokoh maal hijrah ni dia pilih camne, berdsrkan ape?


Last edited by yusra on Wed 8 Dec - 11:17; edited 2 times in total (Reason for editing : sbb tersend banyak kali)
Back to top Go down
View user profile
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Wed 8 Dec - 10:42

rezki dia...mungkin dia akn sdkhkan duit yg dia dpt tu kat org yg mmrlukan mcm sosilawati sdkhkan berjuta2 kpd org yg mmrlukan.... tapi tertanya2 juga pemilihan tokoh maal hijrah dipilih camne?



Last edited by yusra on Wed 8 Dec - 11:16; edited 3 times in total (Reason for editing : tersend banyak kali)
Back to top Go down
View user profile
asri yussof
AKTIF
AKTIF


Posts : 39
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : Pasir mas kelantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Wed 8 Dec - 11:22

ana pon xtahu bgaimana cara dia pilih...ana bkan nk pertikaikan ape psal pemilihan tokoh tu...
tapi seeloknya pilih lah yg benar2 berhijrah...nie pilih yang pakai tudung..tpi rmbut terjuntai juga di hadapan...eh3..peliklah...
alhamdulullah thun 1431 tokoh diberikan kepada dr yussof al-qardhawi....
zeti aziz wanita pertama dipilih menjadi tokoh maal hijrah......
inilah akhir zaman...
renung-renungkan dan selamat beramal
Back to top Go down
View user profile
myra dyla
AKTIF
AKTIF


Posts : 42
Join date : 20/11/2010
Age : 22
Location : Kuala Perlis

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Thu 9 Dec - 12:11

Inilah msalah pemimpin skrg...hya brtudung dlm mjlis yg islamic je..tp dlm khidupan sharian x pula pkai tdung... Mad
Back to top Go down
View user profile
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Thu 9 Dec - 13:28

Antara kriteria yang diguna pakai untuk Tokoh Maal Hijrah (Zaman Pak Lah PM):

Pertama: Berpengetahuan luas dan mendalam dalam disiplin ilmu yang dimanfaatkan ke arah pembangunan ummah, agama dan negara;

Kedua: Mempunyai sifat dan peribadi yang unggul yang boleh dijadikan teladan;

Ketiga: Telah memberi sumbangan yang cemerlang dalam perkembangan syiar Islam dan pembangunan ummah; dan

Keempat: Ketokohannya mendapat pengiktirafan dan diterima oleh masyarakat umum.

ana nak kongsi je..
Back to top Go down
View user profile
aina kamil
AKTIF
AKTIF


Posts : 50
Join date : 19/11/2010
Age : 21
Location : Kota Bharu,Kelantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Thu 9 Dec - 14:34

Assalamualaikum..

Bagi ana, daripada satu sudut, beliau memang layak.. Dan daripada satu sudut, beliau harus perbaiki lagi..Semoga beliau mendapat hidayah Allah SWT...amin..

Dan pengajaran yang boleh kita ambil ialah, kita sebagai pemimpin smka haruslah berusaha..Supaya suatu hari ada antara kita yang boleh meraih anugerah tersebut..Insya-Allah... Tetapi anugerah bukanlah suatu yang harus dikejar-kejarkan melainkan KEREDHAAN ILAHI... Very Happy

Ini hanya pandangan ana..kalau ada salah silap sila tegur..Wallahua'lam..
Syukran..
Back to top Go down
View user profile http://awannanobiru.blogspot.com
asri yussof
AKTIF
AKTIF


Posts : 39
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : Pasir mas kelantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Fri 10 Dec - 14:57

dia layak ana skong...tpi aspek tidak layak dia lebih bnyak drpd kelayakannya,bknlah kata nak kate zeti tu jahat ke ape....
_kalau zeti mendapat tokoh bkn untuk tokoh maal hijrah,,tidak mengapa..tapi
dia diberi tokoh sempena maal hijrah....kalau mahu pilih tokoh maal hijrah wanita yg pertama pilihlah yg ada glaran ustazah di hadapan....kalau dlm majlis tokoh wanita berkeliber..hah bolehlah diberikan kpd zeti aziz.....kalau kretiria yg cik yusra ckpkan....bini najib,rosmah pon bleh dpt anugerah tu..jika rosmah hnya memakai jilbab yg menutup sebahagian kepalanya sahaja itu sudah memadai dberi tokoh supaya diikuti..itulah kerajaan malaysia....bilalah malaysia akan beralih tampuk kepimpinannya ke arah islam????
Back to top Go down
View user profile
asri yussof
AKTIF
AKTIF


Posts : 39
Join date : 26/11/2010
Age : 22
Location : Pasir mas kelantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Fri 10 Dec - 15:00

dia layak ana skong...tpi aspek tidak layak dia lebih bnyak drpd kelayakannya,bknlah kata nak kate zeti tu jahat ke ape....
_kalau zeti mendapat tokoh bkn untuk tokoh maal hijrah,,tidak mengapa..tapi
dia diberi tokoh sempena maal hijrah....kalau mahu pilih tokoh maal hijrah wanita yg pertama pilihlah yg ada glaran ustazah di hadapan....kalau dlm majlis tokoh wanita berkeliber..hah bolehlah diberikan kpd zeti aziz.....kalau kretiria yg cik yusra ckpkan....bini najib,rosmah pon bleh dpt anugerah tu..jika rosmah hnya memakai jilbab yg menutup sebahagian kepalanya sahaja itu sudah memadai dberi tokoh supaya diikuti..itulah kerajaan malaysia....bilalah malaysia akan beralih tampuk kepimpinannya ke arah islam????
Back to top Go down
View user profile
yusra
SANGAT AKTIF
SANGAT AKTIF


Posts : 75
Join date : 01/12/2010
Age : 22
Location : kuantan

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Fri 10 Dec - 17:10

tokoh is Role Model. TOKOH yg dikaitkan dgn islam.. mudahnya seorang itu dikatakan TOKOH, org awam lihat saja terus iktiraf, tapi bila seseorang itu dikatakan TOKOH, org awam tgk sekali je dah timbul bermacam persepsi, maka keTOKOHan itu dipertikai. moga kita dapat TOKOH maal hijrah dimasa depan dikalangan mrk yg lebih layak dan lebih diterima tanpa kontroversi. semoga kita juga boleh terus amik dia tanpa hesitation sbg role model yg baik, insyaAllah.
Back to top Go down
View user profile
aliya92
PERMULAAN
PERMULAAN


Posts : 6
Join date : 12/12/2010
Age : 24
Location : batu pahat

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Wed 15 Dec - 1:00

apepon yg buruk e2 kite jadikan iktibar,yg baik e2 kite jdikan teladan..dengan e2 kite sama2 dapat perbaiki diri dalam usaha mnjdik pemimpin yg menjalankan cara hidup islam yg sebenar.
Back to top Go down
View user profile
amna qatrunnada
HAMPIR AKTIF
HAMPIR AKTIF


Posts : 24
Join date : 19/11/2010
Age : 22
Location : marang,trg

PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Mon 27 Dec - 23:21

btul..pndpt ana kita ambil iktibar drpd semua tokoh di malaysia..1 lg,kita sbgai umat Islam hruslah bersama-sama bergnding bahu demi menjadikan Malaysia sebuah negara Islam..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432   Today at 22:28

Back to top Go down
 
zeti aziz akhtar tokoh maal hijrah 1432
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NKI SMKA :: Nadwah Kepemimpinan Islam :: BERITA SEMASA-
Jump to: