NKI SMKA
Sila daftar untuk masuk ke laman ini.Anda bukan ahli web nki?Tidak mengapa,teruskan melayari..Namun seeloknya daftar(register) dahulu.Laman web ini terbuka kepada semua pelajar smka,tidak mengira apa jua status anda disekolah.Wallahuallam

NKI SMKA

Laman yang menyatukan semua pelajar smka seluruh Malaysia dalam membina satu keutuhan ukhwah yang membawa ke syurga.Insyaallah..
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah : 216) "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
KALENDER
iluvislam
iluvislam
Latest topics
» Di mana hilangnya personaliti pelajar sekolah agama?
Tue 9 Oct - 18:51 by yusra

» krang kyakinan diri..
Tue 9 Oct - 18:46 by yusra

» impian
Tue 9 Oct - 18:39 by yusra

» Layakkah aku?? buangkan sahaja...
Thu 19 Jan - 23:31 by Diya Sena

» Syukran
Fri 6 Jan - 23:46 by uckiller

» Lagu Nadwah~
Wed 14 Dec - 19:46 by myra dyla

» NKI WALLPAPER 2
Mon 7 Nov - 23:43 by farah

» Legasi Kepimpinan
Fri 5 Aug - 23:26 by ahmad amin idris

» Ayuh Amilin
Thu 21 Jul - 11:06 by hUrUn aIn

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 19 on Fri 19 Nov - 22:48
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of NKI SMKA on your social bookmarking website

Share | 
 

 PENGENALAN:PERKONGSIAN PENGALAMAN

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin


Posts : 17
Join date : 16/11/2010

PostSubject: PENGENALAN:PERKONGSIAN PENGALAMAN   Thu 18 Nov - 20:12

salamun'alaik

kongsi pengalaman diri yang boleh dijadikan iktibar dan tauladan.
Back to top Go down
View user profile http://nkismka.forumms.net
shauqi shams
BIASA
BIASA


Posts : 15
Join date : 29/11/2010
Age : 22

PostSubject: perindu sepi; terselit cinta ilahi   Mon 29 Nov - 10:29

Iman Ikmal..
Awak ingat tak tangal 11 Ogos 2007. Awak tahu, itulah tarikh keramat yang tak mungkin saya lupakan kerana ia merupakan tarikh y terpenting dalam hidup saya. Yelah, itukan tarikh penyatuan kita berdua.

Awak..
Awk ingt tak mcm mana kita bjumpe. Pjmpaan y pd fikirn org lain mrupakn ptemuan plig kasr. Tp pd sy, itulah saat2 plig bmakne dlm hidp sy. Sy ingt lgi, sy tnmpak seorg llki y serabai sedg mlints jln tnpa mliht kiri dan kanan swktu sy pulg dr msjid. Sy ingt awk akn mngelk apabila hon dbunyikn olh kereta tu, tp awk buat tak thu jer. Sy pun dgn pnuh brani mnarik tngan awk agr awk tk dlggar kereta. Lpas kita same2 selmt, sy tmpar awk. Awk thu knpe?? Germ!! Awk thu tk??! First, sbb awk nk bnuh diri. Takkan awk tk thu y mbunuh diri sndiri adlh dosa y pling dmurkai Allah. Tkkan awk tk tkut tuhn, tkkn awk tk tkut neraka. Second, gara2 sy nk selmtkan awk, sy tersntuh tngn y bukn muhrim sy iaitu tngn awk. Awk thu tk sepnjg hidup sy, sy tk prnah pegng tngn llki laen slain ayah sy?? Hati sy mbare sngat wktu tu. Tp sy tengok awk tetp begitu, wajh awk mcm awk tak kish lgi dgn apa y blaku kat sekeliling
awk. Mungkin awk tak sedr pun awk sedg bbicara dgn sy skarg ni. Hati sy bugkam, lalu sy tinggalkan awak sendirian kat situ.

Keesokn harinya, sy terjmpa awk kat situ lgi. Sy ingtkan awk nk bnuh diri lgi. Sy cept2 prgi ke arah awk. Awk thu tak betapa terkejutnye sy melihat penmpilan awk y jauh berbeza berbnding smlam. Awk kems dan tak serabai mcm semlm. Awk ckp awk ada bnda pnting nak bgtaw sy. Sy ajk awk prgi masjid y mjd tmpt sy mengajr kank2 belajr al.Quran. kita duduk bdua je kat situ. Sy bimbg. Hati sy berdebr-debr sngt masa tu. Awk memg tampan, itu sy tak dpt nafikn. Saat mata hazel awk merenung mata sy, wajh sy membahang. astarghfiruLlah..ALLAH...tlg aku.. d situ awk luahkan sglenye kpd sy kecuali tntg bnuh diri smlam. Awk ckp awk jahil sbb awk tak thu apa2 tntg islam walaupun awk seorg muslim. Awk ckp, sjk berumur 15 thun lgi awk dh bkenalan ngan arak. Sy tny awk pasal solt, zakt, puasa, haji. Sy tak tu kenape hati sy tergerak u tny semua 2. Awk msti ingt sy pndg rndh terhadap awk. Tp, sy hampir pgsan bila awk bgtaw awk tak prnah solt n puasa slme awk hidup 25 thun ni. Bila sy tny awk kenape, awk ckp awek terlalu lme menetp d london. Bahkan keluarge awk lgsung tak smbhyang apatah lgi nk puase. Awk mnta tlog sy u ajar awk agama. Hah?? Saya?? Tak de orang laen dh ke?? Mula2 sy agk keberatn sbb sy bukn mahir sngat. Tp awk berkeras nk bljr dgn sy. Akhrnya, ats dsr persaudaraan sesame islam, sy setuju.

Mula hri itu, awk selalu dtg kelas mengaji y sy adkan. Mula2 sy rse nk gelk sbb awklah ank murid sy y plig tua. Lpas 2 awk bru bace iqra’ dgn sy. Tp awk sabr n tak smpai 4 buln awk dh boleh bace al.Quran. sy ajr awk macm2. Pasal solt, zakt, puase. Hati awk memg cerh, sekejp shj sy ajr awk solt, then awk dh boleh solt sndiri. Kita pun slalu solt same2. Petang tu, sy bacekan azab2 y dterima o penghuni neraka. Air mate awk bergenang. Awk, awk terase hti dgn sy ke?? Sejk hri 2, awk dh tak dtg2 ke masjid tu. Awk thu, sminggu awk tk datg, sminggu tulah sy jd pnuggu setia kat msjid 2. Kemudian, pd satu petg, awk dtg kpd sy. Saat sy liht awk, ada satu perasaan hadir dlm hati sy. Tp sy tk thu apa perasaan tu. Awk dtg petang 2 bukn nk bljr agame ngn sy, tp nk ajk sy kahwin. Apa, kahwin?? Sy trus pitam.

“Humaira, sudi tak jd permaisuri dhti Iman..sudi tak kahwin ngn Iman??”
“Ha, kahwin! Mana bleh..ehhh sy tak nak Iman. Jgn buat gila.”
“Please, Humaira i beg you. Kalau awk jd isteri sy, lgi bnyk mase awk boleh ajr sy pasl islam. Tlg Humaira, sy dah tak de mase.”

Resah meliht awk y begitu mengharp, sy akhrnye bsetuju. Tp sy bet02 tak fhm dgn ayt ‘sy dah tak de mase’ y awk katekn td. Pkhwinn kita blngsung lps tu wlupun dtntang hebt olh keluarge awk. Ayh sy bstuju wlupun agk tkejut dg keputusn mendadak sy tu. Yelah, sy bru 18 thun dah berkahwin dengan org y 7 thn lgi tua dr sy.

Sy ingat lgi, shri slps kita khwin, awk bawa sy btemu famili awk. Truk sy dhina n dcerca. Luluh hati sy, awk. Mummy n daddy awk ckp sy macm2. Mummy awk tmpar sy gara2 sy ckp awk y nk khwin dgn sy. Sy ckp awk y beria-ia y ajk sy khwn. Sy ckp mcm 2 sbb mummy awk tuduh sy ni prmpuan pisau cukur y nk kikis semua hrta awk. Sy rase hina sngt mase 2. Tp y peliknya, awk lgsung tak buka mlut u pertahankan sy. Awk hny diam dan bisu. Sampai hati awk iman...

Kita pindah ke kondominium mlik awk d kuala lumpur. Smggu sy menangis ridukan ayh sy y tggal sorg diri dtregganu. Sjk ibu sy mninggl swktu melahirkan sy, tak pernh sekali sy berpish dgn ayh sy. Tp awk pndi.. setiap hari awk akn bg teddy bear y berlainan pd sy. Sy memg ske bear.. bila sy peluk bear2 tu brulah terubat sikit rindu kat ayh., sbb bdn ayh pun mcm bear2 tu sme. 2 mggu usia pekhwinan kita, dh 14 teddy bear sy terima. Sy happy sngt awk...

Tp sepnjg kita khwin, takpernah pn awk sentuh sy. Sy sering tertny-tny knp awk kahwini sy kalau awk tak nk miliki sy sepnuhnye. Sy umpama ckgu pd awk. Sy pggil awk abg iman , awk pggil sy ustzh humaira. Pelikkan. Kitalah pasangn y pling pelik sekali bg sy.

Mlm, kita hiasi dgn aktiviti tdarus, stiap jam 3 pgi awk akn kjutkan sy u solt tahjjud. Sy begitu bahagia dngn perubahn awk. Kita sme2 pnuhi tggungjwb masing2. Setiap hjung mggu, kita kan kluar bsiar-siar. Hari tu, swktu kita ke sunway piramid, ada seorg prmpuan pggil awk. Bila awk bpaling, prmpuan tu trus peluk n cium pipi awk. Sy nmpk awk mcm kaget. Tp awk masih tak kenalkn dia pd sy. Lps tu, prmpuan tu ikut ke mana shja kita prgi. Sy thulah sy ni permpuan kmpng yng tak pandai bergaye. Dgn jubah dan tudung labuh paras pinggang y sering mbaluti tubuh sy, mana ada llki y tertrik dgn sy. Prmpuan 2 pulak dgn selambe paut tangn awk sedgkan sy, isteri awk y sah tak pernah pun sntuh awk.

Tanpa sy sedari , airmata sy menitis. Sy sedih awk. Takkan awk tak terfikirkan perasaan sy. Sy lari keluar dr butik tu swktu awk dan perempuan 2 leka berbual. Sy lari dgn linangan air mata awk tau tak?? Sy dgr awk jeritkan nme sy. Sy pusing blakang, nampak awk dan perempuan tu. Perempuan tu lagi!! Dia tk fhm ke sy bnci dia sbb rapt dgn awk. Td, sy seolh-olh tak wjud, thu tak?? Awk jritkan nama sy lgi, akhrnya sy berhenti blari. Awk pegg tngn sy.
“humaira, kenpe ni?”
“tak de pe2 lah..pergi la shopping dgn perempuan 2”
“humaira jealous ey..maafkn abg iman sbb lupa nk knlkan iman sofia pd humaira. She’s my twin.”
My twin!! Sy malu sngt awk. Msti muka sy dah merah atupun dh biru mase tu..awk cubit pipi sy dan usik smpi sy nangis. Sorry, sy ni memang manje.

Leps 2, awk minta maaf dengan sy. Awk kucup dahi sy. Syahdu awk., sy tersentk, pertame kali awk sentuh sy. Snyuman terukir dibibir. Selpas itu, kita bjalan-jalan smbil bpegang tngn. Hari demi hari berlalu mjdkan khidupn kita semkin bahagia.

Suatu hari tu, ketika kita sedg mnjemur pakaian bersame-same, hidung awk tiba2 bdarah. Darah awk bnyk sngat..wajh awk pucat. Hati sy dipagut rasa cems yang teramat sangt. Leps tu, awk pitam. Sy mjerit bgi org dirasuk hantu. Dgn bantuan jiran, sy hntr awk k hspitl. Kat sne brulah sy mgerti kata2 awk tak lame dulu. ‘ sy dah tak de mase’. Sy dh terlalu mengerti mksud kata2 tu. Iman ikmal.. knpe awk tak prnh bgtaw sy y awk sakit leukemia..sy menangis dan trus menangis. Sewktu awk sedr, sy tetp begitu.. menangis smbil mengucup tgn awk.. awk juga menangis.

Mlm tu, awk brithu sy sbb kenape awk nk bnuh diri hri 2.. knpe awk nk khwin dgn sy.. hri tu, awk nekad nk bnuh diri sbb awk tak boleh terima diri awk sakit. Awk kahwini sy krn awk nk sesorg y bleh mbimbing awk ke jln y benr. Awk tak nak mati sblum bertaubt.. awk juga jujur dgn sy. Awk ckp sy bukn cinta sejati awk krn cinta sejati awk hny pd islam dan Allah. Sy akui agk terkilan krn y bukn cinta sejati awk..tp biarlah..krn pd sy, dicintai awk sudh cukup bermkne.

Awk ingt tak tarikh 11 oktober 2007?? Sy psti awk takkan lupakan tarikh yang pling menyeksakan tu kan? Mana taknye, itulah tarikh keramat dimana awk tlh menjalani kemoterapi buat kali pertame. Sy tahu awk buat semua tu sbb sy. Sy mogok makan degn awk smpi dua hri kan sbb awk tak nak buat rawatan tu. Sy jhtkan, awk. Tp sy buat semua tu sbb sy sygkan awk. Sy cintakan awk iman!

Air mata menitis tatkala sy tengok awk y sedg meraung kesakitn di bilik itu. Sy dpt dgr raungan awk wlupun sy hny memerhatikan awk dari luar blik kaca tu. Sy tengok katil awk bgegar-gegr. Msti sakit sngt kan awk? Maafkn sy sbb pkse awk buat semua ni. Sy tengok awk munth dan batuk tnpa henti. Awk meraung-raung jeritkn Allahuakbr. Tatkala awk meraung didlm, sy meraung diluar.

Awk berkeras tk nk buat sebarg rawatn. Keadaan awk semkin truk. Rmbut awk dah sikit..wajah awk cengkung..badan awk kurus sngt. Awk hny mampu di kerusi mals.. di kerusi itulah awk solt. Sy kagum dgn awk sbb awk msih puasa wlupun awk dberi rukhsah u bbka. Awk tetp puasa wlupun kadang2 awk mengigil sbb terlampau sakit tp awk tetp berkeras nk puasa. Hari2 awk hbiskan di kerusi mals itu smbil mghafal surah2 al.Quran melalui mp3 yang dletkkan di telinga awk. Stiap kali awk dgr surah yasin, air mata awk akn bgenanagn.

10 mlm terakhir ramadan, awk berdegil tak mahu tidur kerana awk nk tunggu mlm lailatul qadar. Sy sering menyuruh awk tidur, krn tkut ksihtn awk terganggu. Tapi awk ckp, awk tetp nk tunggu mlm lailatul qadar krn awk tkut tak smpt u bertemu ramadan y berikutnya. Selalunya sy akan tertidur di sisi krusi mls awk. Dan apabila sy tersedr awk juga dah terlena. Wajh awk sentiase senyum. Sy akui sy takut u membiarkn awk tidur, tkut awk ak terus tidur dan tak bangun2 lagi.

Mlm terkhr puasa, awk kelihatn bersinar-sinar. Awk ajak sy buat qiamulail. Awk, awk solat ape.. lamenye awk sujud. Sy seperti dah mengerti sesuatu. Sy truskan juga solat tahajjud sementara awk masih begitu.. sujud menymbh tuhn. Dan stlh selesai segale solt sy kerjakan, awk msih lagi begitu. Masih lagi sujud.

“bila bahagia mulai menyentuh,
Seakanku bisa hidup lebih lama,
Namun, harusku tinggalkan cinta,
Ketika ku bersujud”

Awk dah pergi. Sy thu awk letih sngt dan awk nk tidur. Sy baringkan awk ats sejadah tu. Darah yang mengalir dr hidung awk sy bersihkan. Wajah awk teng macam bayi yang sedg tidur nyenyk. Slps itu, tnpa membuka kain sembhyag, sy trus baring di sebelah awk di ats sejdh. Sy tertidur sampai azan hari raya berkumandang. Hajat awk nak beraye tak kesmpaian . tp hajat awk u berpuasa pnuh dan solat terawih serta tahajjud sepnjag ramadan tetp terlaksane.

Sy mengambil masa tidk sampai seminit untuk membenci awk, sy mengmbil masa kurang sebulan u mencintai awk.. tp harus sy akui, sy memerlukan masa sepanjang hidup sy u lupakan awk. Awk dh bertakhta di hati sy,, terats sekali. Kata org cinta yang dlpskan akan kembali jika ia cinta sejati kita. Tp hrus sy akui awk memg bukn cinta sejati sy. Cinta hakiki dan sejati hnylah pd-Nya. Assalamualaikum iman. Tunggu sy dekt “sane” nanti. Sesungguhnya, awk tiada gntinya dlm hati sy.

“if only you could see the tears in the world you left behind,
If only you could heal my heart just one more time,
Even when i close my eyes,
There’s an image of your face,
And once again i come to realize,
You’re a loss i can’t replace”

~~perindu sepi;kau tetap bertakhta dihati... =(
Back to top Go down
View user profile
nazz lina
BIASA
BIASA


Posts : 13
Join date : 21/11/2010
Age : 22
Location : Pulau Mutiara..

PostSubject: Re: PENGENALAN:PERKONGSIAN PENGALAMAN   Tue 30 Nov - 1:19

subhanaAllah.... Smile
Back to top Go down
View user profile http://tafaqquhwatahannuth.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: PENGENALAN:PERKONGSIAN PENGALAMAN   Today at 6:18

Back to top Go down
 
PENGENALAN:PERKONGSIAN PENGALAMAN
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NKI SMKA :: PERKONGSIAN PENGALAMAN-
Jump to: